چندین ماه از وقت و انرژی خود را برای ساخت چیزی که کسی نمیخواهد هدر ندهید، بیاموزید که چگونه کار مناسب را در زمان مناسب انجام دهید.
چگونگی بررسی کردن ایده جدید خود را بیاموزید و شانس موفقیت خود را بالا ببرید.
مخاطب دوره: هرکسی که با آوردن محصول جدید به بازار سروکار دارد از این کارگاه بهره خواهد برد:
– کارآفرینان
– نوآوران
کارگاه در یک نگاه:
بیشترمحصولات شکست میخورند، نه به خاطر شکست در ساخت آنچه که قراربود بسازیم، بلکه به خاطر هدر دادن زمان، پول و انرژی برای ساختن محصولی اشتباه که کسی نمیخواهد.
در این کارگاه یک یا دو روزه به صورت عملی، با یک روش سیستماتیک برای بالابردن شانس ساخت محصولات موفق آشنا میشوید.کارگاه کارآفرینی ناب از آموزهها و تکنیکهای استارتاپ ناب (Lean Startup)، مشتریسازی و دیگر تکنیکهای جدید کارآفرینی که در عمل آزموده شده و موفق بودهاند، بهره میبرد.
پس از پایان کارگاه به تواناییهای زیر دست مییابید:
چگونه مسالهای که ارزش حل کردن دارد را بیابیم؟
چگونه مدلکسب و کار خود را مستند کنیم؟
چگونه مشتریان اولیه خود را بیابیم و راضیشان کنیم که پول بپردازند؟
چگونه مدل کسب و کار خود را به صورت سیستماتیک تست کنیم؟
چگونه چیزی که مشتریان میخواهند را ساخته و بسنجیم؟
طول دوره: دو روز
روز اول کارگاه – خلق مدل کسب و کار:
روز نخست کارگاه درباره خلق مدل کسبوکار یا مستندسازی برنامه نخست شما است.
کارگاه با معرفی متدولوژي آغاز شده و سپس روی معرفی محصول واقعی شما یعنی مدل کسبوکار کار میکنیم.
در پایان روز نخست، میآموزید که چگونه مدل کسبوکار اصلی خود را به شکلی مؤثر بدست آورده، پالایش کرده و به ذینفعان درونی و بیرونی (سازمان خود) ارایه نمایید.
[۹- ۱۰:۳۰] معرفی روش پیادهسازی ناب
درک اینکه چرا ساخت محصولات جدید سخت است.
درآمدی بر ۳ اصل بنیادین پیادهسازی ناب
موردکاوی کوتاه
[۱۱- ۱۲:۳۰] برنامه نخست خود را مستند کنید
چگونه مدل کسبوکار خود را در یک صفحه بدست آوریم.
سه ریسک اصلی فراگیر که همه محصولات با آنها مواجه هستند.
[۱۳:۳۰- ۱۵] ضدگلوله کردن مدل کسبوکار
پرهیز از ۱۰ دامی که کارآفرینان گرفتار آنها میشوند.
شناسایی مهمترین ریسکهای مختص مدل کسبوکار شما.
[۱۵:۳۰- ۱۷] ارایه مدل کسبوکار خود.
بیاموزیم که چگونه مدل کسبوکار خود را با اعضای تیم، مشاوران و سرمایهگذاران به اشتراک بگذاریم.
ارایه مدل خود برای یادگیری.
روز دوم کارگاه -اعتبارسنجی مدل کسب و کار:
مضمون روز دوم درباره اعتبارسنجی مدل کسبوکار یا تست کردن برنامه الف خود به صورت سیستماتیک است.
اعتبارسنجی مدل کسبوکار از خلق مدل کسبوکار خیلی مهمتر است و اینجا جایی است که شما تکنیکهای قابلپیگیری را میآموزید تا مدل کسبوکار خود را با مفروضات یا فرضیههای آزمونپذیر بیرون داده و زیرفشار تست کنید.
در پایان روز، شما میآموزید که چگونه سنجههای موفقیت خود را تعریف کرده و آزمایشهای موثری که یادگیری را آسانتر میکنند راه بیندازید.
[۹- ۱۰:۳۰] انواع مصاحبه مشتریان (Customer Interview) و روشهای انجام آن در مقاطع مختلف از عمر استارتاپ
[۱۱- ۱۲:۳۰] کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) و ویژگیهای آن
[۱۳:۳۰- ۱۵:۳۰] پشته ناب (Lean Stack) و ابزارهای آن
کار با داشبورد ناب (Lean Dashboard)
نحوه استفاده از گزارش آزمایش (Experiment Report)
[۱۶- ۱۷] حسابداری نوآوری (Innovation Accounting) و مستندکردن آزمایشها (Experiments)
تدوین استاندارد سنجش پیشرفت
نمودارهای همگروهی (Cohorts)
پیامدهی چرخه عمر
آزمایشهای تست A/B
موردکاوی
با سلام و سپاس از مطالب خوبتان
لطفا دوره های مربوطه را از طریق ایمیل یا شماره تماس زیر به اطلاع بنده برسانید
09198071237
آقای مهندس من برای کارگاه میخوام ثبت نام کنم. خدمتتون ایمیل هم دادم متاسفانه چک نمیکنید گویا.
سلام
از لطف شما سپاسگزارم.
پوزش میخواهم.
متاسفانه مدتهاست که فرصت برگزاری دوره را نداشتهام؛ ولی به امید خدا طی یکی دو ماه آینده یک دورهی آنلاین از این دوره برگزار میگردد.
همینطور پیشنهاد میکنم که پادکست «مدیر ممتاز» را هم بشنوید:
https://zil.ink/greatceo
پاینده باشید