در Lean Startup و مشتریسازی چرخش (Pivot)، یعنی تغییر در یکی از عناصر فرضیات مشتری- مساله- راهحل یا در مدل کسب و کار، این تغییر بر پایه یادگیری و آموختهها صورت میگیرد. اریک رایز میگوید «بوسیله آزمودن، هر فرض ناموفقی ما را به سمت یک چرخش جدید میبرد، از همهی آنچیزهایی که آموختهایم صرفنظر نمیکنیم و فقط یک عنصر طرح کسب و کار خود را تغییر میدهیم (بخش مشتریان، مجموعه ویژگیهای محصول، جایگاهسازی)»چرخش کردن در قلب مفهوم «سریع شکست بخور» قرار دارد. هرچه سریعتر بفهمید که یک فرض نادرست است، سریعتر میتوانید آنرا به روز و جایگزین کنید.در نوشتههای بعد چند مثال از چرخشهای موفق را خواهم آورد.
این دوازدهمین نوشته ازمجموعه مفاهیم مدرن کارآفرینی است. برای دیدن فهرست و بقیه اینجا، را ببینید.
می خواهید بار دیگر که مطلبی نوشته شد، آگاه گردید؟ عضو خوراک (feed) این بلاگ شوید. برای دستیابی به همافزایی و اشتراک دیدگاهها میتوانید به صفحهی Facebook بلاگ (اینجا) بروید.
سلام
بنده یک کسب کاری را میخواهم راه اندازی کنم ولی سرمایه ام بسیار کم و تجربه ام در این بازار طوفانی صفر میباشد حال از شما درخواست دارم چگونگی درمورد ورود محصول و بازاریابی و فروش و سود دهی هر چه بهتر من را در باره این موضاعات راهنایی کنید
باتشکر و احترام
عباس میرزائی
[…] پاسخ (عکسالعمل) مشتریان و سپس یادگیری انتخاب بین چرخش (Pivot) کردن یا ثابتقدم ماندن است. همهی فرایندهای موفق شرکت […]
[…] و اختراع کرده یا آنرا به چالش طلبیده و یا تغییر (چرخش:Pivot) […]
[…] یک فرمول موفق. پیشتر دربارهی چرخش (Pivot) نوشتهام (اینجا)، چرخش شکلهای مختلفی دارد که هر کدام برای تست […]
[…] ممکن است بارها چرخش بدهند (یا pivot کنند) […]
[…] استارتاپها در مسیر یافتن بیزینس مدل، ممکن است بارها چرخش بدهند (یا pivot کنند) و حتی ناچار شوند آنچه تا به حال […]
[…] و اختراع کرده یا آنرا به چالش طلبیده و یا تغییر (چرخش:Pivot) […]
[…] و اختراع کرده یا آنرا به چالش طلبیده و یا تغییر (چرخش:Pivot) […]